string(22) "RADY MIEJSKIEJ ŁASIN" string(22) "RADY MIEJSKIEJ ŁASIN"

Uchwała nr XXXVII/289/2010Rady Miejskiej Łasinz dnia 2 września 2010w sprawie procedury uchwalania budżetu Miasta i Gminy Łasin oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetuNa podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.uchwala się, co następuje:

Uchwała nr XXXVII/289/2010
Rady Miejskiej Łasin
z dnia 2 września 2010


w sprawie procedury uchwalania budżetu Miasta i Gminy Łasin oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu

Na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.uchwala się, co następuje:



§ 1. Przygotowanie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi, a także inicjatywa w sprawie zmian tej uchwały, należą do wyłącznej kompetencji Burmistrza Miasta i Gminy Łasin.

§ 2. W celu opracowania projektu budżetu gminy Burmistrz Miasta i Gminy Łasin w terminie do dnia 5 września roku poprzedzającego rok budżetowy wydaje zarządzenie w sprawie opracowania materiałów planistycznych na kolejny rok budżetowy przez podległe gminie jednostki organizacyjne oraz kierowników referatów i samodzielne stanowiska pracy Urzędu Miasta i Gminy uczestniczących w procesie planowania uwzględniając:
-       prognozowaną stopę inflacji,
-       prognozowany wzrost przeciętnego wynagrodzenia w sferze budżetowej,
-       przewidywany stan zatrudnienia,
-       planowane zmiany organizacyjne oraz koszty utrzymania obiektów i urządzeń.

§ 3. 1. Kierownicy jednostek organizacyjnych, kierownicy referatów oraz pracownicy zatrudnieni na samodzielnych stanowiskach pracy Urzędu Miasta i Gminy opracowują i przedkładają Skarbnikowi Miasta i Gminy w terminie do 5 października roku poprzedzającego rok budżetowy, projekty planów finansowych oraz plany rzeczowe zadań według hierarchii ich ważności wraz z uzasadnieniem.

2.       Radni, Komisje stałe Rady Miejskiej, Kluby Radnych składają propozycje do projektu budżetu w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy. Propozycje do budżetu powinny określać rodzaj przedsięwzięcia, uzasadnienie jego celowości i źródła finansowania. Właściwi merytorycznie pracownicy Urzędu Miasta i Gminy przygotowują kalkulację kosztów przedłożonych propozycji i przekazują Skarbnikowi Miasta i Gminy zgodnie z ust.l.

3. Podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych składają wnioski o dotację na realizację zadań własnych gminy w trybie określonym w odrębnych uchwałach Rady Miejskiej.

4. Projekty planów finansowych , o których mowa w ust.l należy opracować na podstawie wytycznych określonych w § 2.

§ 4. 1. Na podstawie otrzymanych materiałów planistycznych, otrzymanych wniosków jak również skalkulowanych dochodów własnych budżetu gminy, dotacji celowych i subwencji z budżetu państwa oraz udziałów w podatkach stanowiących dochody budżetu państwa, Skarbnik Miasta i Gminy opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów do projektu uchwały budżetowej w terminie do 5 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy i przedkłada Burmistrzowi wraz z uzasadnieniem.

2. Burmistrz Miasta i Gminy Łasin na podstawie otrzymanych materiałów opracowuje projekt budżetu.

§ 5. Projekt uchwały budżetowej powinien określać: 1) łączną kwotę planowanych dochodów budżetu gminy w układzie dział, rozdział i paragraf

klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem dochodów bieżących i majątkowych; 2] łączną kwotę planowanych wydatków budżetu gminy w układzie dział, rozdział i paragraf klasyfikacji budżetowej w podziale na:

a)  wydatki bieżące w tym:
-    wydatki jednostek budżetowych w tym:
wynagrodzenia i składki od nich naliczone, wydatki związane z realizacją ich zadań statutowych,
-       dotacje na zadania bieżące,
-       świadczenia na rzecz osób fizycznych,
-       wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w części związanej z realizacją zadań gminy,
-       wypłaty z tytułu poręczeń i gwarancji przypadających do spłaty w roku budżetowym,
-       obsługę długu,
b] wydatki majątkowe w tym:
- inwestycje i zakupy inwestycyjne, w tym programy finansowane z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w części związanej z realizacją zadań gminy,

3) kwotę planowanego deficytu lub nadwyżki budżetowej wraz ze źródłami pokrycia deficytu lub przeznaczeniem nadwyżki budżetu;
4) łączną kwotę planowanych przychodów budżetu gminy;
5) łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu gminy;
6) limity wydatków na Wieloletnie Programy Inwestycyjne;
7) wydatki na inwestycje jednoroczne;
8) wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi;
9) plany przychodów i wydatków samorządowych zakładów budżetowych;
10) limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów, pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych;
11) kwotę wydatków przypadających do spłaty w roku budżetowym zgodnie z zawartą umową z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę;
12) dochody i wydatki związane z realizacją zadań w zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami;
13) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej;
14)  dochody i wydatki związane z pomocą rzeczową lub finansową realizowaną na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego;
15) dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych gminie;
16)  zakres i kwoty dotacji przedmiotowych, podmiotowych i celowych udzielanych z budżetu gminy dla jednostek sektora finansów publicznych i jednostek nie zaliczanych do sektora finansów publicznych;
17) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii;
18) rezerwy ogólne i celowe;
19) wykaz obowiązujących umów o partnerstwie publiczno- prywatnym;
20) inne postanowienia i zasady wykonywania budżetu wynikające z odrębnych ustaw lub uchwał Rady Miejskiej.

§ 6. Projekt uchwały budżetowej może zawierać upoważnienie dla Burmistrza do:
1)   zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych, o których mowa w art. 89 ust. 1 i art. 90 ustawy o finansach publicznych;
2) dokonywania zmian w budżecie, w zakresie określonym w art. 258 ustawy o finansach publicznych;
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innym banku niż bank prowadzący obsługę gminy;
4)nne upoważnienia dotyczące wykonywania budżetu.

§ 7. Do projektu uchwały budżetowej  Burmistrz Miasta i Gminy załącza uzasadnienie zawierające w szczególności:

a) zestawienia tabelaryczne prognozowanych dochodów i wydatków,
b) omówienie projektowanych dochodów z poszczególnych źródeł,
c) omówienie projektowanych wydatków bieżących i majątkowych,
d) omówienie planowanych przychodów i rozchodów budżetu.

§ 8. Projekt uchwały budżetowej wraz uzasadnieniem Burmistrz Miasta i Gminy przedstawia:

1) Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Bydgoszczy- celem zaopiniowania;
2) Radzie Miejskiej Łasin - celem uchwalenia
do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.

§ 9. 1. Przewodniczący Rady Miejskiej przesyła niezwłocznie projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem do zaopiniowania Komisjom stałym Rady Miejskiej.

2.   Komisje stałe Rady Miejskiej, w terminie 14 dni od otrzymania projektu uchwały
budżetowej, przedstawiają Komisji Gospodarki, Budżetu i Bezpieczeństwa Publicznego pisemne
opinie i wnioski dotyczące zmian w projekcie uchwały budżetowej.
3.   Kluby Radnych przekazują Komisji Gospodarki, Budżetu i Bezpieczeństwa Publicznego pisemne opinie o projekcie uchwały budżetowej na zasadach określonych w ust. 2.
4.   W przypadku zgłoszenia propozycji wprowadzenia do budżetu nowego zadania lub zwiększenia wydatków planowanych w projekcie budżetu, Komisje stałe Rady Miejskiej lub Kluby Radnych obowiązane są wskazać źródło ich sfinansowania.
5.   Komisja Gospodarki, Budżetu i Bezpieczeństwa Publicznego, w oparciu o przedstawione opinie i wnioski, w terminie 7 dni od ich otrzymania, przedstawia Burmistrzowi Miasta i Gminy ostateczną opinię wraz z proponowanymi zmianami do projektu uchwały budżetowej.
6.  Uregulowania zawarte w ust. 1-5 nie mają zastosowania w roku kończącym i
rozpoczynającym kadencję Rady Miejskiej.

§ 10.1. Burmistrz Miasta i Gminy po zapoznaniu się z materiałami, o których mowa w § 9 ust. 5, w terminie 7 dni od ich otrzymania, może przygotować autopoprawkę do projektu uchwały budżetowej.
2. Proponowane przez Komisję Gospodarki, Budżetu i Bezpieczeństwa Publicznego zmiany do projektu uchwały budżetowej nie uwzględnione w autopoprawce wymagają pisemnego uzasadnienia Burmistrza.

§ 11.1. Przewodniczący Rady Miejskiej zwołuje sesję budżetową w terminie umożliwiającym uchwalenie budżetu do końca roku poprzedzającego rok budżetowy, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach - nie później niż do dnia 31 stycznia roku budżetowego.

2. Do czasu uchwalenia uchwały budżetowej, jednak nie później niż do 31 stycznia roku budżetowego podstawą gospodarki finansowej jest projekt uchwały budżetowej przedstawiony Radzie Miejskiej.
 
§ 12. Rozpatrzenie na sesji Rady Miejskiej projektu uchwały budżetowej obejmuje w szczególności:

1} przedstawienie przez Burmistrza    Miasta i Gminy projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem;
2) odczytanie opinii  Regionalnej  Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy o projekcie uchwały budżetowej;
3] przedstawienie przez Przewodniczącego Komisji Gospodarki, Budżetu i Bezpieczeństwa Publicznego opinii i wniosków dotyczących zmian w projekcie uchwały budżetowej, z zastrzeżeniem § 9 ust. 6.;
4] przedstawienie przez Burmistrza Miasta i Gminy ewentualnej autopoprawki do projektu uchwały budżetowej;
5)   uzasadnienie przez Burmistrza Miasta i Gminy nieuwzględnionych zmian zgłoszonych przez Komisję Gospodarki, Budżetu i Bezpieczeństwa Publicznego;
6)   przedstawienie autopoprawki Burmistrza do projektu budżetu zgłoszonej z własnej inicjatywy;
6) dyskusja nad projektem uchwały budżetowej; 7] głosowanie nad uchwałą budżetową.

§ 13. Traci moc uchwała Nr XVI/120/2008 Rady Miejskiej Łasin z dnia 30 czerwca 2008 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu, rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Łasin.

§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, podlega ogłoszeniu przez rozplakatowanie obwieszczeń w miejscach publicznych.
 

metryczka


Opublikował: Bartosz Żmuda (16 września 2010, 11:38:55)

Ostatnia zmiana: Bartosz Żmuda (16 września 2010, 11:44:59)
Zmieniono: zmiany treści

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 4139