
Ewidencja ludności | Referat Inwestycji Budownictwa, Rolnictwa i Gospodarki Gruntami
Gospodarka odpadami komunalnymi | Sprawy obronne | Działalność gospodarcza
Zezwolenia na sprzedaż alkoholu

Referat Inwestycji Budownictwa, Rolnictwa i Gospodarki Gruntami
- pok. 16, tel. tel. 466-50-43 wew. 26
1. Zmiana Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta i Gminy Łasin z dnia 4 grudnia 2013 roku
• Ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu / decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego
• Wydanie zaświadczenia w zakresie przeznaczenia działek
• Przydział lokalu z zasobów komunalnych Miasta i Gminy Łasin
• Wydanie warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej
• Opiniowanie zgodności podziału nieruchomości z planem miejscowym
• Zmiany w obowiązujących planach miejscowych
• Opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu na gruntach stanowiących własność gminy
• Przeniesienie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania
• Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
• Przygotowanie umów użyczenia
• Wykreślenie z hipoteki ustanowionej na nieruchomości
• Zezwolenie na świadczenie usług w zakresie usług komunalnych
• Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego
• Zezwolenie na umieszczenie reklamy
• Sprzedaż lokali mieszkalnych stanowiących własność gminy na rzecz najemców
1. Wymagane dokumenty:
• wniosek (DRUK DO POBRANIA)
• kopia mapy zasadniczej w skali 1:500 lub 1:1000 obejmująca teren inwestycji oraz obszar na który inwestycja będzie oddziaływać – 2 egzemplarze
• przedstawiony w sposób graficzny ( na kopii mapy zasadniczej ) planowany sposób zagospodarowania terenu
• wypis z rejestru gruntów
• dowód opłaty skarbowej
2. Opłaty:
• od wydania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu - 598,00 zł - nie dotyczy właścicieli nieruchomości i użytkowników wieczystych nieruchomości
3. Miejsce złożenia dokumentów:
• sekretariat Miasta i Gminy Łasin - pok. 20
4. Termin i sposób załatwienia sprawy:
• termin od złożenia wniosku do otrzymania decyzji wynosi od 2 do 3 miesięcy (w zależności od urzędów uzgadniających projekt decyzji).
• o każdym przypadku przedłużenia terminu załatwienia wniosku z przyczyn niezależnych od urzędu, wnioskodawca jest informowany pisemnie wraz z podaniem przyczyny zwłoki oraz przewidywanego terminu załatwienia wniosku.
• decyzja o warunkach zabudowy / lokalizacji inwestycji celu publicznego.
5. Tryb odwoławczy:
• odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Łasin w terminie 14 dni od dnia doręczenia.
6. Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2015 r. poz. 199)
• Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1628, z późn. zm.).
1. Wymagane dokumenty:
• wniosek (DRUK DO POBRANIA)
• wypis z rejestru gruntów
• dowód opłaty skarbowej
2. Opłaty:
• wydanie zaświadczenia w zakresie przeznaczenia działek - 17,00 zł
3. Miejsce złożenia dokumentów:
• sekretariat Miasta i Gminy Łasin - pok. 20
4. Termin i sposób załatwienia sprawy:
• termin od złożenia wniosku do otrzymania zaświadczenia - 1-2 dni
• zaświadczenie o przeznaczeniu działki
5. Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2015 r. poz. 199)
• Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1628, z późn. zm.).
__________________________________________________
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne (Dz. U. z 2003 r. Nr 77, poz. 687 z późn. zm.).
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Miasta i Gminy w Łasinie, pokój nr 20
Godziny urzędowania:
poniedziałek – piątek 715 – 1515
Miejsce załatwienia sprawy :
Referat Inwestycji Budownictwa, Rolnictwa i Gospodarki Gruntami
parter, pokój nr 17 tel. (0-56) 466-560-43 wew. 28 e-mail: umig@lasin.pl
Godziny urzędowania:
poniedziałek – piątek 715 – 1515
Wymagane dokumenty :
1. Wniosek
Opłaty:
Opłata skarbowa za zezwolenie – 82 zł
Opłatę skarbową uiszcza się na rachunek urzędu: Bank Spółdzielczy Brodnica nr 33 9484 1033 2325 0350 4992 0001
Czas załatwienia sprawy:
30 dni
Tryb odwoławczy:
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w ciągu 14 dni o dnia otrzymania decyzji za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Łasin.
Dodatkowe informacje:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w wydziale prowadzącym sprawę.
Powyższe przepisy dotyczą psów czystej rasy ( tj. posiadających rodowód) następujących ras: amerykański pit bull terrier, pies z majorki (Perro de Presa Mallorquin), buldog amerykański, dog argentyński, pies kanaryjski (Perro de Presa Canario), tosa inu, rottweiler, akbash dog, anatolian karabash, moskiewski stróżujacy, owczarek kaukaski.
Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Podstawa prawna
• Ustawa z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235, z późn. zm.)
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Miasta i Gminy w Łasinie, pokój nr 20
Godziny urzędowania:
poniedziałek – piątek 715 – 1515
Miejsce załatwienia sprawy :
Referat Inwestycji Budownictwa, Rolnictwa i Gospodarki Gruntami
parter, pokój nr 17 tel. (0-56) 466-560-43 wew. 28 e-mail: umig@lasin.pl
Godziny urzędowania:
poniedziałek – piątek 715 – 1515
Wymagane dokumenty :
Wniosek
1. Do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach należy dołączyć zgodnie z art. 74 ust.1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko :
1) w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko – raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 – kartę informacyjną przedsięwzięcia;
2) w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko – kartę informacyjną przedsięwzięcia;
3) poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie;
3a) mapę, w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie, wraz z wyznaczoną odległością, o której mowa w ust. 3a pkt 1; w przypadku przedsięwzięć innych niż wymienione w pkt 4 mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej, o której mowa w pkt 3;
4) w przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4–5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej, oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, inwestycji w zakresie terminalu oraz strategicznej inwestycji w sektorze naftowym, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 – mapę przedstawiającą dane sytuacyjne i wysokościowe, sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie;
5) dla przedsięwzięć, dla których organem prowadzącym postępowanie jest regionalny dyrektor ochrony środowiska – wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli plan ten został uchwalony, albo informację o jego braku; nie dotyczy to wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla drogi publicznej, dla linii kolejowej, dla publicznych urządzeń służących do zaopatrzenia ludności w wodę, dla publicznych urządzeń służących do przesyłania i odprowadzania ścieków, dla przedsięwzięć Euro 2012, dla przedsięwzięć wymagających koncesji na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż kopalin, dla inwestycji w zakresie terminalu, dla inwestycji związanych z regionalnymi sieciami szerokopasmowymi, dla inwestycji realizowanych na podstawie ustawy z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych, dla inwestycji towarzyszącej, o której mowa w ustawie z dnia 29 czerwca 2011 r. o przygotowaniu i realizacji inwestycji w zakresie obiektów energetyki jądrowej oraz inwestycji towarzyszących, dla strategicznej inwestycji w zakresie sieci przesyłowej realizowanej na podstawie ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych, dla inwestycji w zakresie infrastruktury dostępowej realizowanych na podstawie ustawy z dnia 24 lutego 2017 r. o inwestycjach w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, dla inwestycji w zakresie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego realizowanej na podstawie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o Centralnym Porcie Komunikacyjnym, dla inwestycji mieszkaniowych i inwestycji towarzyszących realizowanych na podstawie ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących, dla strategicznej inwestycji w sektorze naftowym, dla inwestycji w zakresie budowy Muzeum Westerplatte i Wojny 1939 – Oddziału Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku realizowanych na podstawie ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o inwestycjach w zakresie budowy Muzeum Westerplatte i Wojny 1939 – Oddziału Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku oraz dla inwestycji w zakresie budowy portu zewnętrznego realizowanych na podstawie ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o inwestycjach w zakresie budowy portów zewnętrznych;
5a) (uchylony)
6) wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, o którym mowa w ust. 3a zdanie drugie, z zastrzeżeniem ust. 1a.
7) w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji;
8) analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2018 r. poz. 755, z późn. zm.).
Opłatę skarbową uiszcza się na rachunek urzędu: Bank Spółdzielczy Brodnica nr 33 9484 1033 2325 0350 4992 0001
Czas załatwienia sprawy:
W ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletu wymaganych dokumentów, w przypadkach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy
Tryb odwoławczy:
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w ciągu 14 dni o dnia otrzymania decyzji za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Łasin.
Decyzja w sprawie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (Dz.U.z 2013.poz.627 z późn zm.)
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Miasta i Gminy w Łasinie, pokój nr 20
Godziny urzędowania:
poniedziałek – piątek 715 – 1515
Miejsce załatwienia sprawy :
Referat Inwestycji Budownictwa, Rolnictwa i Gospodarki Gruntami
parter, pokój nr 17, tel. (0-56) 466-560-43 wew. 28, e-mail: umig@lasin.pl
Godziny urzędowania:
poniedziałek – piątek 715 – 1515
Wymagane dokumenty :
1. Wniosek
2. Oświadczenie o posiadanym tytule prawnym do władania nieruchomością
3. Rysunek lub mapę określającą usytuowanie drzewa/krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości
Opłaty:
Bez opłaty za wydanie decyzji.
Czas załatwienia sprawy:
30 dni
Tryb odwoławczy:
Służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Łasin w terminie 14 dni od dnia doręczenia.
Dodatkowe informacje:
Załączniki:
1.Zgoda właściciela nieruchomości na usunięcie wnioskowanych drzew/krzewów*
2. W przypadku, gdy nieruchomość stanowi współwłasność – zgodę wszystkich współwłaścicieli ze wskazaniem ich adresów zamieszkania i adresów do korespondencji*
3.W przypadku, gdy posiadacz nie jest właścicielem nieruchomości - zgodę właściciela nieruchomości na przesadzenie lub posadzenie w zamian za zadrzewienie usuwane, z załącznikiem graficznym miejsca gatunków przesadzanych lub nasadzeń w zamian*
4.Rysunek lub mapę określającą usytuowanie drzewa/krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości *
5.Projekt zagospodarowania działki lub terenu (wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane) w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane – określające usytuowanie drzewa lub krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości*
6.Oświadczenie o udostępnieniu informacji, o którym mowa w art. 83 ust. 4 ustawy o ochronie przyrody (dotyczy: Spółdzielni Mieszkaniowych oraz Wspólnot Mieszkaniowych)*
7.Oświadczanie o posiadanym prawie własności urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego*
8.Oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością, o którym mowa w art. 83b ust. 1, pkt 2 ustawy o ochronie przyrody*
9.Projekt planu nasadzeń zastępczych, o którym mowa w art. 83b ust. 1, pkt 9, lit. a) ustawy o ochronie przyrody*
10.Projekt planu przesadzenia drzewa lub krzewu, o którym mowa w art. 83b ust. 1, pkt 9, lit. b) ustawy o ochronie przyrody*
11.Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000 (art. 83b ust. 1, pkt 10, ustawy o ochronie przyrody*
12.Zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom określonym w art. 51 ust. 1 pkt 1–4 i 10 oraz w art. 52 ust. 1 pkt 1, 3, 7, 8, 12, 13 i 15 ustawy o ochronie przyrody, jeżeli zostało wydane*
13.W przypadku działania przez pełnomocnika – oryginał lub uwierzytelniony, zgodnie z art. 33 § 3 k.p.a. odpis pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli wraz z oryginałem lub uwierzytelnioną kopia dowodu zapłaty opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa
* wybrać właściwe
Wniosek o wyrażenie zgody na wycinkę drzew
__________________________________________________
metryczka
Wytworzył: . (9 września 2015)
Opublikował: Bartosz Żmuda (9 września 2015, 10:06:08)
Ostatnia zmiana: Bartosz Żmuda (10 stycznia 2022, 14:17:40)
Zmieniono: Zmiana załącznika
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 3800